Massive Open Online Courses - darmowe kursy online !


Chcę Wam przedstawić nowe podejście do nauki ( nie tylko języków)





Bardzo popularne są teraz kursy online (nazywają się 'MOOC' / mu:k/ i nazwa pochodzi od massive open online course). Na początku uniwersytety udostępniały różnego rodzaju materiały, promowały dzielenie się licensjami i pracami, teraz przybrało to formę platform (i jest ich coraz więcej) do nauki.
Dla każdego, w każdym wieku, online i we własnym tempie. 





Otwarte kursy poznałam kilka lat temu, kiedy moja firma miała własną platformę do szkolenia pracowników. Zrobiłąm kilka biznesowych kursów. Potem poznałąm parę niezależnych, jak LinkedIN  (trzeba mieć konto na LinkedIN i dostęp jest płatny oprócz próbnego miesiąca o ile pamietasz żeby zrezygnować z kursu na czas)



google results


Ale potem, jakiś rok temu, kursy stały się tak popularne, że zainteresowałam się na całego i jestem w tym momencie zarejestrowana na kilku rożnych stronach. 
Moje ulubione to:


1) Udemy


UDEMY - jedno z pierwszych odkryć, darmowe i płatne kursy, przeróżne dziedziny od Excela do Hipnozy. 

Tutorzy mówią powoli więc bez obaw, wszystko zrozumiesz. Ale jak chcesz się pouczyć języka, to też jest :-)      

wypróbuj na stronie https://www.udemy.com/


Poznaj stronę, znajdź sekcję 'free courses', dodaj ulubione do listy zyczen 'Wish list' lub od razu się zapisz ('Enrol') i te na które sięzapiszesz będą w zakładce My Courses.





2) Udacity

UDACITY

 https://www.udacity.com/

Udacity ma nieco bardzej techniczne materialy (np. jak zostac programistą), oferuje też rozpoznawane przez pracodawcę certyfikaty. 




Wiem że czytelnicy mojego bloga są w różnych branżach więc zdecydowałam że ujmę na liście.

Od analizy danych, tworzenie mobilnych aplikacji po zastosowanie sztucznej inteligencji (AI - artificial intelligence). Jeśli popatrzyć na trendy w firmach, za 10 lat takie umiejętności będa bardzo pożądane i wysoko płatne.








3) Coursera



 https://www.coursera.org/

Mnóstwo kursów prosto z uniwersytetów!

Na przykład, ten kurs jest dla osób dla których angielski nie jest pierwszym językiem ('non-native speakers')
Na przykład taki kurs:  'English For Career development' .
Kliknij 'Sign Up' żeby się zarejestrować, i 'Enroll' żeby sięzapisać na ten darmowy kurs. 
Takie certyfikaty świadczą o tym, że próbujesz się rozwijać i uczyć nowych rzeczy i zawsze możesz dorzucić do swojego CV :)

https://www.coursera.org/learn/careerdevelopment




Alison   -https://alison.com/

Kursy i 'ścieżki kariery' czyli np. jeśli chcesz zostać fotografem, strona Ci zaprezentuje kilka kursów, które poprowadzą Cię do skompletowanych umiejętności aby posiąść konkretną umiejętność. 

Zobacz kroki tutaj :

https://alison.com/about/how-it-works

i załóż konto tutaj https://alison.com/register

Certyfikaty nie są przyznawane, ale można je zakupić jeśli zaświadczenie o zdobytej umiejętności się dla Ciebie liczy (np jeśli chcesz mieć oficjalne potwierdzenie)

Poznałam tę stronę jak czytałam o czymś całkiem innym i wydaje się niezła. Ja osobiście nie zawsze ścigam sam papierek ale cenię sobie dodatkowe skills, więc czemu nie, może stanie się moją nową ulubioną. i mam nadzieję że Twoją też!

Na przyklad Administrative Support course - 2-3 godziny:


Nie wiem czy wrócisz na stronę mojego bloga jak zobaczysz co tam mają z angielskiego:


Konwersacje w czasie teraźniejszym 
Przedimki i rzeczowniki
Gramatyka i słówka- opis relacji :


oraz :
 słowa kończące się na -ing i infinitive 'to do' - poziom średnio-zaawansoway
Złożone czasy (prefect tenses) oraz Wyrażenia ('Expressions') 
Coś wspaniałego 














 


Jeśli znasz inne platformy MOOC, albo na przykład podobne polskie strony (z którymi ja natomiast nie jestem na bieżąco, posługując się na codzien głównie angielskim), lub jeśli studiujesz i Twoja uczelnia organizuje darmowe warsztaty w języku angielskim, proszę napisz w komentarzu !

Jeśli MOOC jest dla Ciebie nowe, daj znać którą stronę wybrałeś/aś żeby się zapisać. Weź przyszłość w swoje ręce i podkręć swoje umiejętności. Daj czadu ! 


Choose the right door!

Comments

Popular posts from this blog

Travelling to Great Britain after Brexit (jak przyjechac do Anglii po Brexit-cie?)

DID & DO - operatory do zadawania pytan i do przeczen (Did you go to school yesterday?